Menu
Alapanyagok és ötletek

A ketogén diéta hat pillére

Még január van, amikor mindenki újrakezd mindent, de már elmúlt a híres Blue Monday, azaz a szomorú hétfő, január harmadik hétfője, ami arról híres, hogy addigra mindenki feladja azt, amit újévkor megfogadott… szóval ha valaki komolyan gondolja az életmódváltás, íme, egy egészséges alternatíva.

A ketogén diétáról köteteket lehetne írni, de itt legyen elég annyi, hogy a lényege a szénhidrátbevitel drasztikus csökkentése és a zsírbevitel emelése. Ez rákényszeríti a testet, hogy elsősorban zsírból nyerjen energiát a glükóz helyett. A pontos adatokat internetes makrokalkulátorokkal simán megpróbálhatjuk magunknak kiszámolni.

Igen, a ketogén diéta során van néhány alapanyag, amelyről le kell mondani, viszont az engedélyezett, sőt, javasolt hozzávalók sokfélék és remekül variálhatók. Íme, a hat legfontosabb alapanyag:

1. Hús

Bármilyen hús fogyasztása kitűnő a szárnyasoktól a bárányhúson át egészen a marháig. Lehetőleg feldolgozatlan húst vásároljunk, az sokkal egészségesebb. Ne feledjük a keto diéta lényege a magas zsírbevitel és a mérsékelt fehérjebevitel. Mivel a hús fehérjetartalma viszonylag magas, nem kell túltolni a mennyiséget.

2. Halak, tengeri herkentyűk

Kiváló tápanyagforrások, különösen a zsírosabb halak, mint például a lazac. Aki esetleg aggódna a higany vagy egyéb toxinok esetleges jelenléte miatt, olyan halakat válasszon, amelyek kicsit lejjebb úszkálnak a tápláléklánc képzeletbeli vonalán, mint például a szardínia, a makréla és a hering.

3. Alacsony szénhidráttartalmú zöldségek

Sok ember jár úgy, hogy a ketogén diéta során több zöldséget eszik, mint előtte, mert az addig fogyasztott tésztát, rizst, burgonyát és egyéb ételeket ezekre cserélni. Igyekezzünk minél alacsonyabb keményítőtartalmú zöldségeket fogyasztani, ilyen például az articsóka, a spárga, a répafélék, a zeller és a padlizsán. Fagyasztottal és frissel egyaránt könnyű dolgozni.

4. Sajt

A sajtimádók most bizonyára ujjonganak, mert lévén a sajt zsíros, kevés szénhidráttal, remekül illeszkedik a keto étrendbe. Túró, krémsajtok, feta, kecskesajt, mozzarella, parmezán, sorolhatnám a végtelenségig az ínycsiklandó lehetőségeket.

5. Tojás

A tojás antioxidánsban, B-vitaminban, fehérjében és ásványi anyagokban gazdag, ráadásul aktiválja azt a hormont, amelyik a jóllakottságérzésért felelős, és még a vércukorszintet is stabilizálja! Hogy összekössem ezt az első pontunkkal, egy tatárbifsztek tojássárgájával a lehető legketóbb étel, és még finom is.

6. Diófélék, magvak

Telis-tele vannak rosttal, zsírral és fehérjével, de szénhidrátban szegények. Az olajok közül elsősorban az olívaolajat és a kókuszolajat ajánlják a ketogén étrend szerelmeseinek.

(forrás: chefspencil.com)

No Comments

    Leave a Reply