fbpx

Szabó Ferenc 2017-ben nyitotta első, kis hentesüzletét Hússzabóság néven, sikereinek köszönhetően pedig azóta már a külföldi terjeszkedést tervezik. Megváltozott vásárlói szokásokról és termékpalettájukról legújabb, újbudai üzletünkben beszélgettünk.

Ferenc mindig is a húsiparban dolgozott, ám hamar megunta, hogy önhibáján kívül silány minőséggel kell dolgoznia, ezért úgy döntött saját üzletbe fog, amiben kizárólag prémium minőségű termékeknek ad helyet. Első boltja a Szépvölgyi úton nyílt, ami csakhamar olyan sikeres forgalomra tett szert, hogy nagyobb helyiségbe költözött a Rózsakert bevásárlóközpontban. Kifogástalan termékei és szolgáltatásai iránti kereslet hamarosan újabb boltot kívánt, így már a hegyvidéken élők is élvezhették kínálatát. Azóta már a GoBuda Mall-ban is helyet kapott egy üzlet, ami itt is hamar megtalálta törzsvásárlóit.

A Hússzabóság üzlete a GoBuda Mall-ban/Fotó: Hússzabóság

Célkitűzése, hogy kizárólag a legjobb tőke és húsipari készítményekkel dolgozzon az első naptól változatlan, így vásárlói nem is lehetnének jobb kezekben. Jelenleg körülbelül 25-30 beszállítóval dolgozik, melyek túlnyomó többsége hazai, köztük a Matusz-Vad is, mellyel a kezdetektől napi szintű kapcsolatot ápol.

„Hatodik éve dolgozunk közösen, a választékunk nagy részét be tudjuk tőlük szerezni és be is szerezzük. A nálunk kapható steakek kivétel nélkül a Matusztól érkeznek, ami nekünk az abszolút húzótermékünk, a kereskedelmünk nagy része erre épül.”

Tőkehústól a tojásig

Termékpalettájuk nem is lehetne szélesebb, az állandó kínálatban 100-110 termék szerepel. A nyers húsok mellett kapható nálunk többféle felvágott, pástétom, szárazáru, grillezéshez alkalmas pácok, többféle torma és más szószok. Ezek nagy részét szintén hazai termelőktől vásárolják, ugyanis Ferencnek szívügye a támogatásuk. A tojás és a tészta például egyaránt a Heppenheimer szabad tartású tyúkjainak köszönhető, valamint Ferencék maguk is készítenek különböző kolbászokat.

A húsok mellett a delikát termékek is kiemelt figyelmet kapnak/ Fotó: Szabó Richárd

De nem csak kiváló minőségű termékeikkel, hanem széleskörű szolgáltatásukkal is kitűnnek a konkurenciából. Az elmúlt években nagyon megnőtt a kereslet a sous vide és konyhakész termékeik iránt, így ezekből igyekeznek minél többfélét készíteni. Ha épp nincs a pultban olyan típusú hús, amit a vásárló szeretne, kérésre szinte bármit, azonnal elkészítenek, legyen az pácolt csirkecomb vagy hamburgerpogácsa.

„Az emberek egyre kevesebb foglalkoznak az otthoni főzéssel, mi pedig ezekkel a termékekkel szeretnénk megkönnyíteni számukra a mindennapokat.”

A steak a legfőbb húzótermék/ Fotó: Szabó Richárd

Többször kevesebbet

A budai oldal vásárló ereje jellemzően stabilabb, mint a pestié, de azért az infláció bizonyos szinten itt is érezteti hatását. A havi átlag forgalomban nem tapasztaltak nagy különbségeket, de a vásárlási szokásokon tetten érthetőek az elmúlt hónapok gazdasági változásai. Úgy tapasztalták, hogy impulzus vásárlás helyett most valóban csak az kerül kosárba, ami záros határidőn belül elfogy és inkább többször visszajönnek egy héten. A 3 egységük termékeinek fogyásában sincs szembetűnő differencia, ám az, hogy milyen termék, milyen formában lesz népszerű, leginkább a bevezetéstől függ.

„Van olyan bolt, ahol nyitáskor gombócozva lehetett hamburgerhúst kapni, míg a másikban pogácsaként. Ha netán máshogy készítjük érdekes módon kevesebb fogy belőle.”

A hamburgerpogácsa nyáron különösen népszerű/ Fotó: facebook.com/husszabosag

Felkészültek az ünnepekre

Karácsony közeledtével a húzótermékeik között szerepel a kacsa minden porcikája, a hízott libamáj, a bélszín, az utóbbi években pedig a bárány is előkelő helyen szerepel. Aki biztosra menne az ünnepi menüt illetően, annak érdemes előre leadni a rendelését, amit örömmel összekészítenek vásárlóik számára. Hasznos feliratkozni a hírlevelükre is, ahol elsőkézből értesülhetünk róla, ha különleges, vagy nehezebben beszerezhető áru érkezik boltjaikba. Az is örülhet, aki a pesti oldalon lakik, ugyanis hamarosan a város legrégebbi, Mester utcai hentesüzletébe lehelnek új életet. Hosszútávú terveik között szerepel a külföldi terjeszkedés is, így remélhetőleg az országhatáron túl is élvezhetjük a magyar kolbász semmivel sem összetéveszthető, egyedi ízét!

Üzletek: https://www.husszabosag.hu/#uzleteink

Tags: , , , , ,
Hivatalos szakmáját tekintve PR-marketing területen szerzett diplomát a BGE Külkereskedelmi karán, ám az élet minduntalan az írás felé terelte, így 7 éve ezen a területen kamatoztatja tudását. Egészen kis korától a gasztronómia szerelmese, imád főzni és rendületlenül járja a hazai éttermeket új ízek, új trendek után kutatva. Korábban két éven át a Street Kitchen csapatát erősítette szerkesztő-újságíróként, majd ő lett a Nagy Vega Könyv egyik felelős szerkesztője. A Matusz-Vadhoz már főszerkesztőként csatlakozott 2022 májusában. A Chef Inspirációval kapcsolatos feladatokon túl, a cég marketing osztályán a kreatív írói munkáiért is ő felel. Hat éve vegetáriánus, emellett fanatikus sajt- és borrajongó.

Kapcsolódó cikkek

Partnereink

Kövess minket!

INSTAGRAM

YOUTUBE