fbpx

A pop-art egyik ikonikus alakja, Andy Warhol, aki előszeretettel járkált a szupermarketek áruval dugig rakott polcai között, hogy legendás alkotásaihoz olyan logókat „lopjon”, mint a Coca-Cola, furcsa módon odáig volt a sütiscsuprokért. Vasárnaponként New York bolhapiacain bóklászott és összevadászta a lehető leggiccsesebb darabokat.

„A sütiscsupor tulajdonképpen a pop-art egyik formája”, nyilatkozta Wally Amos, Warhol barátja és a Famous Amos süticég alapítója. Arra is emlékezett, hogy Warhol legjobban a vicces darabokhoz vonzódott. Andy Warhol élete során 175 kerámiacsuprot gyűjtött össze, volt közöttük óra alakú és Tojás Tóbiásos is. „Szegény bevándorlók gyermekeként nőtt fel a világválság idején, ezeket a tárgyakat valószínűleg egy olyan, idealizált, középosztálybeli család szimbólumainak látta, amely életszínvonal bőven meghaladta a saját családja lehetőségeit”, magyarázta Lydia Lee, a London Whitechapel Gallery kurátora, aki 2015-ben nyitott egy kiállítást művészek szokatlan tárgyaiból.

A párizsi Sotheby ezen a héten elárverezi ezt a két csuport, amelyek oly sokáig ácsorogtak a külön művész hűtőszekrényén. Ezek a tárgyak legutóbb 1988-ban cseréltek gazdát, amikor a New York-i Sotheby áruba bocsátotta Warhol minden holmiját, a sószórótól egészen a karórájáig. A művész csuporgyűjteménye rekordösszegért, 247 830 dollárért (közel 74 millió forintért) kelt el.

(forrás: atlasobscura.com)

Tags:

Kapcsolódó cikkek

Partnereink

Kövess minket!

INSTAGRAM

YOUTUBE