fbpx

A magyar gyártók közül a Szicsek Pálinkafőzde tarolt a versenyen. A háromcsillagos pálinkájuk mellett, két csillagot nyert a prémium jonathán almapálinkájuk és a piros vilmoskörte-pálinkájuk, egy csillagot kapott a pálinkafőzde zölddió-likőrje, valamint a hároméves érlelésű alma- és körtepálinkája, továbbá a mézes barackpárlata.

A hazai élelmiszerek közül előkelő, kétcsillagos minősítésű lett a Fajszi Paprika prémium csemege halászlé fűszerpaprika-őrleménye, a prémium csemege füstölt fűszerpaprika-őrleményét pedig egy csillaggal, míg a Rubin Paprika bio szegedi fűszerpaprika-őrleményét szintén egy csillaggal jutalmazták.
    

A világ egyik legnagyobb gasztronómiai versenyére idén 14 ezer terméket neveztek. A séfekből, forgalmazókból, étterem-tulajdonosokból, ételkritikusokból és szakírókból álló, 355 fős szakértői testület a nevezők 2 százalékának adta meg a legjobb minősítést.

Csak összehasonlításképpen: a közel ötmilliós Írország indulói ugyanezen a versenyen 21 háromcsillagos értékelést gyűjtöttek be. Míg a magyarok leginkább a paprikával és a pálinkával emelkedtek ki a mezőnyből, az írek a kávéval alkottak maradandót, ami azzal magyarázható, hogy náluk a COVID-járvány kezdete óta virágzik ez a terület. Ami a tengeri finomságokat illeti, három ír osztrigatermelő érdemelte ki a legjobb minősítést, de jutott a rangos elismerésből egy füstölt lazacot forgalmazó vállalkozásnak is, és díjazták a finom ír sajtot, marhát, almát és lekvárt is.

A szakemberek szerint a vásárlók általában 3-5 másodpercet töltenek egy-egy roskadozó polc előtt az üzletben. Ilyen rövid az idő arra, hogy a termelő rávegye a fogyasztót arra, tegye az adott élelmiszert a kosarába. Úgy tartják, hogy a döntést csak 20%-ban határozza meg a termék minősége, a többi 80% a márkáé.

A márkaépítés és a marketing veszi rá elsősorban az embereket arra, hogy első alkalommal megvegyenek valamit, és ha bevált az az adott árucikk, akkor legközelebb is azt választják majd.

A Great Taste Awards ez alól kivételt jelent, hiszen a nevezők termékeit kizárólag az íz alapján ítélik meg. Nincs divatos csomagolás, nincs szemet gyönyörködtető márkajelzés, amely befolyásolná a döntést, kizárólag az íz, az állag és az illat versenyez.

A verseny szervezői hangsúlyozzák, hogy ebben az esetben is érvényes „a nem a győzelem a fontos, hanem a részvétel” elve, ugyanis mindig az iparág legjobb szakemberei vesznek részt a bírálásban, akiknek a visszajelzései felbecsülhetetlenek lehetnek egy-egy vállalkozás számára a további működés során.  

A 2021-es díjazottak teljes listája megtalálható a verseny honlapján. További részletek a Guild of Fine Food honlapján.

Great Taste Awards huszonöt éve indult a Guild of Fine Food szervezésében.

Forrás: MTI

Partnereink

Kövess minket!

INSTAGRAM

YOUTUBE