fbpx

Az egyre jobban fejlődő vidéki vendéglátás lassan, de biztosan kezd felzárkózni, amit észrevett és értékelt a Michelin Guide is. A Bib Gourmand minősítést hazánkban csak vidéki éttermek nyerték el, és ezáltal érezhető az a tendencia, amivel a kulináris élmények egyre inkább eltolódnak a fővárostól. Ha egy kicsit alaposabban körbenézünk, kincseket lehet találni az ország minden régiójában. Ennek egyik komoly hírnöke a nemrégiben megnyílt Újváros Bisztró Szarvason, mely minden tekintetben csúcsminőséget képvisel. Várvizi Péter kreatív séfet kérdeztük az étterem koncepciójáról.

A bisztró alapjai

A Szin Csaba és Szin Bence tulajdonában álló étterem mindenképp előrelépés a lokalitás szempontjából. Szarvas kiemelkedő turisztikai célpont, bővelkedik látványosságokban, most viszont a tulajdonosoknak köszönhetően egyedülálló gasztronómiai célponttá is vált. A Gree klímamárka hazai képviseletét ellátó vállalkozás adott alapot Csaba és Bence részére annak, hogy a vendéglátás területén is sikereket érjenek el. Az Újváros Bisztrót, ami egy nem mindennapi luxusétterem, a Gree Magyarország irodaházában kapott helyet. Semmit nem bíztak a véletlenre, nemzetközileg is elismert csapat vezeti a konyhát. Várvizi Péter élelmiszermérnök és Piltz Zoltán a vezető séf, fine dining éttermekben szerzett tapasztalataival biztosan sikerre viszi az éttermet. 

Fotó: Újváros Bisztró

Budafoki Tamás: Hogyan kerültél az Újváros Bisztró élére?

Várvizi Péter: A gasztronómia a szakmám. Megoldásokat keresek, koncepciókat alkotok, tervezek és megvalósítok. Felkértek egy munkára, és mindaz, amit letettem az asztalra az előző munkahelyeimen, tetszett a tulajdonosoknak, így bizalmat szavaztak nekem.

BT: Korábban a budapesti Onyx-ban dolgoztál, ami egy teljes másfajta környezet. Itt milyen kihívásokkal kellett szembenézned?

VP: Vidéken születtem, Komlón nőttem fel és 15 éve falun élek, így pontos képem van a magyarországi vidékről. Kihívás? A termelőkkel, alapanyagokkal itt sokkal könnyebb megismerkedni, mint a nagyvárosban. A humánerőforrás, a diákok lehetőségei, a képzés alacsony színvonala pedig a vidéken érezhető jobban.

Fotó: Újváros Bisztró

BT: Mennyire számíthattok a helyi közönségre és mennyire a gasztronómiai utazókra?

VP: Mindkét közönség előtt nyitva vagyunk és ugyanolyan szeretettel fogadunk mindenkit.

BT: Hogyan jellemeznéd a koncepció lényegét?

VP: Az étlapot úgy alkottuk meg, hogy az étkezés könnyeden kísérjen egy kellemes beszélgetést, élménnyel és meglepetéssel szolgáljon az Újváros Bisztróba érkezőknek. Itt a mocsárciprusok és a Körös-folyó partján arra törekedtünk, hogy megmutathassuk a régió általunk felfedezett alapanyagait és értékeit. Mindehhez pedig hozzáadunk egy csipet varázslatos keletet.

BT: Mivel te és Piltz Zoltán is a csúcsgasztronómiából érkeztetek, hogyan tudjátok ‘bisztrósítani’ azt a rengeteg különlegességet, amire képesek vagytok?

VP: A csúcsgasztronómiában az ember megtanulja a technológiákat, precízzé válik – és mindezt tűpontosan csinálja. Ha egy autó képes 300km/h-val száguldani, attól még képes arra is, hogy betartsa az autópályán a 130 km/h-t. A tudás így sokkal jobban összpontosul. Zoltánnak, ahogy azt már egy másik interjúban említette, pont a bisztrókonyha adja meg a szabadságot és jó érzést a konyhában.

BT: Beszélhetünk bármilyen szinten is fine dining-ról az Újváros Bisztrót esetében? Ez azért is fontos, mert ez a kifejezés széles spektrumot ölel fel.

VP: Magyarországon sajnos létezik az a sztereotípia, hogy ha valami igényes, finom és jó, akkor az nem lehet más, mint fine dining. A fine dining vagy haute gastronomie, – mert a francia szóhasználat sokkal jobban érzékelteti ezt a világot jóval összetettebb, mint azt sokan gondolják. Összefoglalja a hagyományok, tradíciók, művészetek, tudomány és a technológia széles világát. Állandó megújulásban dolgozik a fejlődésért és az innovációért tesz erőfeszítéseket. Egy bisztrónak vagy egy étteremnek nem kell feltétlenül mindenben megfelelnie a fine dining -nak ahhoz, hogy magas színvonalon teljesíthessen.

Fotó: Újváros Bisztró

BT: Az ételek és italok prezentációja, a felszolgálás is külön megkomponált. Milyen egyedi megoldásokat alkalmaztok a vendégek tökéletes élménye érdekében?

VP: A komplex éttermi élmény része nem csak a konyha, hanem a kiszolgálás is, a vendég érkezéstől a távozásig. Ehhez pedig rendszeres tréningek, tanulmányutak, értékelések, nagy fokú őszinteség és összhang kell mind a konyha, mind pedig az értékesítő tér között.

BT: Több helyen is megírták, hogy Ódor András nevéhez köthetőek a koktélok. Milyen egyedi italokkal szolgáltok?

VP: Az itallap szépen átgondolt. A borok, kávék és koktélok tekintetében is igazi különlegességeket találni. Mindezekre pedig a bárpultban dolgozó, képzett személyzet különös odafigyeléssel tekint, amely szintén fontos része az élménynek.

Fotó: Újváros bisztró

BT: A nehézségek ellenére az Újváros Bisztró teljes csomaggal áll a vendégek rendelkezésére. Az egész napos nyitvatartás manapság nem jellemző – ezt hogyan oldjátok meg?

VP: Az egész napos nyitvatartást a hotelek jól bevált receptje alapján alkalmazzuk. Egyébiránt van egy őszi-téli és egy tavasz-nyári nyitvatartásunk. A mi dolgunk, hogy kitartóan és alázatosan dolgozzunk.

Címkék: ,,,,,,
Partner a sikeres vendéglátásban! 1994 óta szolgáljuk ki a magyar gasztronómiai piacot prémium minőségű alapanyagokkal, kifejezetten vendéglátóegységek, hotelek és profi séfek igényeire szabva. Az elmúlt évtizedekben több mint 10.000 elégedett ügyfelünket támogattuk megbízható partnerként.

Kapcsolódó cikk

Partnereink

Kövess minket!

INSTAGRAM

YOUTUBE