fbpx

A társadalmi folyamatok és az emberek igényeinek változásai nagymértékben befolyásolják azt, miként lehet egy vendéglátó egységnek felhívni magára a figyelmet. Ehhez még hozzátevődnek a trendek és a marketing lehetőségek hatékonyságának módosítása. Ahhoz, hogy jól prosperáljon egy vállalkozás, rengeteg út vezet, viszont ezen a területen is fontossá vált, hogy minél gazdaságosabb, és hatékonyabb módszereket alkalmazzunk.

Fotó: unsplash.com

Milyen megoldások lehetnek?

Még mindig a leghatékonyabb a személyes ajánlás. A szájról szájra terjedő információ, a nyilvánosság ez úton történő elérése nem újdonság. Az emberek szeretnek beszélni arról, hogy mit szeretnek és mit nem. A vélemények és ajánlások pedig évszázadok óta működőképes marketingeszközök. Ahhoz, hogy jó véleménnyel legyenek egy étteremről, azért komolyan meg kell dolgozni. Ez több összetevős, de a lényeg a vendégelégedettség maximalizálása. Amennyiben ez rendben van, biztosak lehetünk abban, hogy hírét fogják vinni a vendéglátó egységnek.

Fotó: pexels.com

Az online tér ereje

Az elmúlt években az e-mail kampányok, a virtuális események és a közösségi média óriási teret kapott a marketingben. Ennek eredményeképpen az emberek gyorsabban, és nagyobb körben fejthetik ki véleményeiket, könnyen elérhetőek lettek az információk. Ezért ezek a megoldások fontosabbak, mint valaha. Mostantól a potenciális ügyfelek / vendégek több ezer véleményt tekinthetnek meg egyetlen gombnyomással. A digitális „szóbeszéd” tehát hatékonyabb eszközzé vált, mint a személyes ajánlás. Fontos, hogy ezt valahogy generálni, ellenőrizni tudjuk, és pozitív irányba terelve, a vállalkozás javára tudjuk fordítani.

A vélemények ereje

A szóbeszéd ereje hihetetlenül fontos, akár személyes, akár digitális úton megy végbe. Óriási jelentősége van annak, hogy a „szóbeszéd” mindkét irányban működik. A pozitív értékelés vendéget hozhat, a negatív vélemény viszont pusztító hatású lehet. Mivel a közösségi média megsokszorozta a közzétett vélemények számát, a hamis vélemények lehetősége is megnőtt. Az étteremvezetőknek nagyon óvatosnak kell lenniük annak biztosítására, hogy lehetőleg mindig a pozitív vélemények legyenek a hírfolyamok élén. Az értékelések színvonalának emelésének egyik módja, ha meghív egy helyi újságírót vagy influencert, hogy jöjjön el, és tapasztalja meg az éttermet. Egy étkezés színvonalas, messzemenő értékelést tud generálni, ezzel a vendégek számára pozitív attitűddel megjelenni.

Fotó: pexels.com

A direkt élmény befolyásolása

Az étteremben tartózkodó vendégek a véleményvezérek. Valójában ők azok, akik így vagy úgy, hírét viszik az egységnek. Az üzemeltetőknek meg kell keresniük a lehetőségeket, hogy bevonják őket a pozitív kommunikációba, ami olyan egyszerű lehet, min egy lájk az oldalon, egy poszt, melyben meg vannak jelölve. Érdemes finoman megkérni őket arra, hogy véleményezzenek az étterem oldalán, Tripadvisoron, esetleg ennek fejében egy ajándék kávét, süteményt felajánlani. A vendéglistákat folyamatosan érdemes bővíteni e-mail listával, ha nem rendelkezik ilyennel az étterem, akkor érdemes létrehozni. A későbbiek során a már elhivatott vendégeket felkereshetjük ajánlatainkkal, hírlevél segítségével. Érdemes az egész kommunikációs folyamatot a lehető legegyszerűbben megoldani, hogy a vendég csak néhány kattintásra legyen a véleménynyilvánítástól. Extra ösztönző lehet például egy ingyenes nyereményjáték azoknak az ügyfeleknek, akik véleményt írnak, válaszolnak.

A hűség jutalmazása nagy húzóerő

Azok a hűséges vendégek, akik újra és újra visszatérnek, nagyobb valószínűséggel fokozottan reklámozzák kedvenc éttermüket. A régimódi törzsvásárlói kártya jól bevált módja annak, hogy az ügyfelek visszatérjenek egy étterembe. Ki ne szeretne jutalmat kapni? Ez egy nagyon egyszerű mechanizmus, amely végrehajtható egy alkalmazással, vagy csak egy kártya és bélyegző segítségével. A hűség a közösségi érzés előmozdításából fakadhat, egy közösség tagjának lenni egy cél érdekében, amit a vendéglátóhely koncepcionálisan, tudatosan épít, óriási felhajtóerő lehet. Ez főleg érzelmi metódusokon múlik, ezért a törzsvendégek folyamatos jutalmazása mindig alapvető.

Fotó: pexels.com

Az egyensúly elve

Mint mindennél, az ügyfelek tájékoztatása során is elengedhetetlen az egyensúly megteremtése. A vendégek nagyobb valószínűséggel fognak beszélgetni és interakcióba lépni egymással a vendéglátó egységgel, ha történéseket generálunk nekik. Megosztásokat, nagyobb információáramlást érhetünk el, különleges esemény vagy promóció kommunikálásával. Ne feledje senki, a menüváltások, az egyedi estek, alkalmak, mind ideális lehetőségek az érdeklődés fenntartására és új vendégek szerzésére. Arra viszont ügyelni kell, hogy ne vigyük túlzásba, ezért érdemes ezt a feladatot marketing szakértőre bízni.

Folyamatos ellenőrzés

Az online térben lehetőség van arra, hogy hozzáadjunk, vagy elvegyünk, a posztokból, kommentekből. Mindez csak azon múlik mennyire vagyunk naprakészek az étteremről szóló kommunikációban. Fontos, hogy ne csak rohammunkában tegyük meg a rólunk szóló információk véleményezését, a rájuk való reagálást, hanem az napi rutinná fejlődjön. Rengeteg kellemetlen negatív tartalmat lehet ez által átfordítani, és a pozitív véleményeket „jutalmazni”. A rendszeresség egy hosszú távon megtérülő befektetés, ami persze munkával jár. A hasznát csakis akkor vesszük észre, amikor egy stabil közönséget építettünk fel, ami hosszú hónapok, akár évek munkája.

Forrás: https://www.ktchnrebel.com/five-tips-wordofmouth-foodservice-review/

Tags: , , , , , , , , , , ,

Kapcsolódó cikkek

Partnereink

Kövess minket!

INSTAGRAM

YOUTUBE