fbpx

Nem elég, ha az étel finom, a személyzet kedves, az étterem hangulatának olyannak kell lennie, hogy a vendég azonnal jól érezze magát. Segítünk, mire is kell leginkább figyelni a belső berendezésnél a beltér megtervezésénél.

Az arculat mögött pszichológia lapul

Az étterem belső kialakítása több egy csinos előtérnél és színes székeknél. Ahogy az otthonunkban is komfortosan kell magunkat érezni, úgy azon a helyen is, ahova szintén kikapcsolódni, beszélgetni, étkezni megyünk. A vendég nem tudja pontosan tudja megfogalmazni, mitől érzi jól magát, ha belép egy térbe, egy nappaliba, de az arculattervezők és belsőépítészek annál inkább. A harmóniára, a kontrasztok arányaira figyelnek, közben pedig élhetővé teszik a teret. Az étteremtulajdonosoknak szem előtt tartaniuk, hogy ez is egyfajta élettér, nem „csupán” egy hely, ami azt a funkciót tölti be, hogy a vendégek megegyék és megigyák az ételüket, italukat a vendégek.

www.pixabay.com

A jó arculat összhangban van az étterem kommunikációjával, a személyzet hozzáállásával, az ételeikkel és az étterem berendezésével, hangulatával egyaránt.

Jude Kamal a Sansa Interiors tulajdonosa azt mondja: „Az étteremben való étkezés holisztikus élmény, amely nem csupán az ételeket foglalja magában. A vendégek étkezési élménye akkor kezdődik, amikor belépnek az étterembe (és néha még azelőtt, hogy bemennének). Az olyan dolgok, mint a hangulat, a világítás, a bútorok, az akusztika és a tér egyéb szenzoros elemei, együtt kell, hogy működjenek, hogy minden vendég számára konkrétan élményt nyújtsanak.”

Jude 5 fontos pontra esküszik, amit szem előtt kell tartani, amikor valaki egy éttermet nyit vagy épp átrendez.

1. A szín – otthonos és étvágygerjesztő

Három színt tartanak a legjobbnak színnek az éttermekben, mivel elősegítik az étvágyat. Piros, narancssárga és sárga. A piros az egyik leghatékonyabb étvágygerjesztő, az élénkvörös erős jelet ad az étvágynak az emberi agyban. Ez az oka annak, hogy a legtöbb élelmiszercsomagoló és gyorsétterem élénkvöröst használ jellegzetes színként. (Pl. a Coca-cola, a McDonalds, a KFC, Kit- kat). A narancs és a sárga szintén étvágygerjesztő és az agy ezeket a színeket boldogsággal és melegséggel társítja. Persze, ez nem azt jelenti, hogy az egész éteremnek lángolnia kell ezekben a színárnyalatokban, csak bele kell csempészni őket a designe-ba.

2. Világítás – látható, hangulatos a wow-hatásért

Az éttermi világításnak szintén három fő típusa van. Ennek a három világítástípusnak zökkenőmentesen összhangban kell lennie ahhoz, hogy megteremtse a kívánt hangulatot. Környezeti világítás – azaz a hely fő megvilágítása. Funkcionális világítás – hogy lássuk az étlapot, fel tudjuk akasztani a kabátunkat, azaz ne legyen sötét az alapvető feladataink elvégzésénél. Kiemelt világítás – a kiemelő lámpák olyan belsőépítészeti jellemzők, amelyek átalakíthatják a helyet, és „wow” faktort hozhatnak létre.

www.pixabay.com

3. Illat – semleges!

Az egyik fő elem, ami hathat a vendégre. Ne legyen ételszag, túlzott parfümszag, esetleg a sok vendég együttes illata se legyen érezhető. Kutatások mutatták ki, hogy egy kellemes és emlékezetes illat egy étteremben valószínűleg újralátogatásra készteti a vendégeket. Az illat egyike annak az öt jelenetnek, amely szorosan kapcsolódik az emlékezethez, így meghatározza, hogy a vendégek hogyan emlékeznek vissza az étkezési élményükre az étteremben.

4. Akusztika és zene – a balansz!

Ne legyen sem túl hangos, sem túl csendes, mert mindkettő zavaró lehet. Ha egy étterem túl hangos, az elvonhatja a vendégek figyelmét az ételről, és megzavarhatja a beszélgetésüket. Ilyen az aláfestő zene, illetve az élő zenekar is, ha nem állítjuk be kellőképpen a hangerőt. Ezzel szemben, ha egy étterem túl csendes, népszerűtlenné teheti a helyet, vagy a vendégek frusztrálnak és elszigeteltnek érzik magukat. Azt is érezteti a vendégekkel, hogy nincs magánéletük, mert a többi asztalnál ülő vendégek hallják őket, amikor beszélnek.

5. Bútorok és elrendezés – minden asztal legyen „jó hely”!

Az étterem elrendezésének megtervezésekor és a bútorok kiválasztásánál a fő szabály: minden asztal legyen jó asztal. Függetlenül attól, hogy a vendég egy étteremben hol ül, úgy kell éreznie magát, hogy kiváló ülőhelye van, és ezáltal kiváló étkezési élményben lesz része. Minden asztal legyen masszív, a székek kényelmesek, stabilak. Óhatatlanul lesznek bújós vagy központi helyek, de mindenhol a privát szféra az, amire leginkább ügyelnek a vendégek.

www.pixabay.com

Tudok egy jó helyet, ahova mehetünk!

Az éttermek belső arculatának helyes kialakítása már fél siker. Hat az érzékszervekre, visszahívja a vendéget és úgy marad meg az emlékezetében, hogy azonnal beugrik, ha éppen egy jó helyet keresnek. Belegondolva, érdekes ennek a pszichológiája, hiszen mégis elmegyünk otthonról, de ettől függetlenül otthonos, családias környezetet keresünk, ahol megvan a privát szféránk. Kimozdulnánk, de a komfortzónánkon belül maradnánk. Nem egyszerű az étteremtulajdonosoknak, de erre vannak a kiváló szakemberek, arculattervezők, belsőépítészek, akik ezt a kis szűk keresztmetszetet és az 5 alapelemet egy kis helységbe tudják sűríteni.

Tags: , ,

Kapcsolódó cikkek

Partnereink

Kövess minket!

INSTAGRAM

YOUTUBE