fbpx

Szabó Tamás kollégánk idén pontosan 10 éve, hogy csatlakozott cégünk csapatához, mint éjszakai raktározási-adminisztrátor. Azóta egyre feljebb és feljebb lépett azon a bizonyos ranglétrán, most pedig büszkén üdvözöljük új szerepkörében, melyben rengeteg kihívás és reményeink szerint annál is több sikerélmény várja.  

Bercely Judit: Mesélj kérlek egy kicsit az elmúlt 10 évedről, hogyan jutottál ebbe a pozícióba?  

Szabó Tamás: 2014-ben jelentkeztem éjszakai raktár-adminisztrátornak, majd. utána lettem éjszakai kimérős kolléga. 2015 elején már éjszakai raktárvezető láttam el a feladataimat. Ezután kerültem át a nappali műszakra, mint készletellenőr, 2020-ban pedig a nappali raktárvezetői posztot láttam el. Szerencsém is volt, mert a vezetőim mindig többet láttak bennem, mint amilyen pozícióban éppen voltam, engem pedig nagyon motivált, hogy van lehetőség az előre jutásra és érzik bennem a pluszt. Ezt azonban csak úgy lehet, ha bele vagy szerelmesedve abba, amit csinálsz. Hiába telt el 10 év, még mindig imádom a munkámat és folyamatosan azon gondolkodni, hogy lehetne valamit jobban, egyszerűbben, gyorsabban csinálni.

Valamint természetesen kell hozzá a cég is, aki enged előre lépni, fejlődni. Nagyon jó példa erre vezérigazgatónk, Simon Bertold is, aki szintén területi képviselőből jutott a legfontosabb beosztásba. Tőle is rengeteg támogatást kapok, egy rugóra jár az agyunk, ami nagyon megkönnyíti a munkámat. Az átmenettel jár természetesen egyfajta stressz, de arra fogok törekedni, hogy a lehető leghamarabb eljussak oda, hogy bármilyen problémára legalább 3 megoldókulcs legyen a farzsebemben.  

Fotó: Szekeres Anna

B.J.: Az korábbi pozícióddal szemben milyen új kihívásokkal nézel szembe, mint országos operatív raktárvezető?  

Sz.T.: A legnagyobb talán, hogy míg eddig arra kellett koncentrálnom, hogy mi zajlik a négy fal között, most pedig túl is kell látnom ezeken a falakon. Jóval nagyobb volumenű feladatokat, munkafolyamatokat kell koordinálnom. Továbbá a korábbi két, budapesti éjszakai-nappali csapat mellett igazgatóként most a győri csapat működése is hozzám fog tartozni. Erre rájönnek még olyan feladatok, mint az eszközbeszerzés, szervizelés és persze a különböző tárgyalásokon való részvétel. Ez elsőre kicsit ijesztőnek is hatott, de biztos vagyok benne, hogy ha szereted, amit csinálsz, akkor felnősz a feladathoz. Ehhez természetesen arra is szükség van, hogy megkapjam a megfelelő támogatást, amit a logisztikai igazgatónk, Magyar Józsi részéről maximálisan érzek. Valóban nagyon sok az olyan, amire korábban nem volt rálátásam, de hagynak teret a felzárkózásra.  

B.J.: Mik a legfontosabb stratégiai változtatások, amik eszközölni tervezel?  

SZT: Számomra a hatékonyság növelése az első számú prioritás. Emellett a hatóságok számára teljes kőrű megfelelés is fontos szerepe lesz a munkámnak. A kiszedési folyamatokban szeretném, ha fejlődnénk, amivel biztos vagyok benne, hogy emelhetnénk a munkánk minőségén. Nagy hiányosság volt, hogy bizonyos eszközökből nem volt pufferkészlet. Ebből adódóan, ha egy létra, egy szedőkocsi, egy munkaruha tönkrement, hosszú napok, vagy akár hetek is elmentek azzal, hogy pótoljuk, ezen mindenképp változtatunk. Ennek a logisztikája és a folyamatos naprakészen tartása szintén egy új feladat, de ezt részben már sikerült is befejezni.  

B.J.: Milyen új lehetőségeket látsz a Matusz-Vad számára a közeljövőben, és hogyan kívánod ezeket kiaknázni? 

Sz.T.: Jelenleg elsősorban az automatizálásban látok fejlődési lehetőséget, sokat gondolkodunk rajta, hogy szalag segítségével, hogyan tehetnénk gyorsabbá, pontosabbá az olyan munkafolyamatokat, mint a szedés és a mérés.  

Fotó: Szekeres Anna

B.J.: Tervezel-e valamilyen változtatást a belső csapatokkal való együttműködésben? 

Sz.T.: Én a Matusz-Vad sikerének egyik kulcsát mindig is a kommunikációban és a folyamatos kapcsolattartásban láttam, mind a kollegális, mind a partneri viszonyainkban. Ha azt érzik a munkavállalók, hogy olyan vezető van felettük, aki nem csak meghallgatja az esetlegesen felmerülő problémákat, igényeket, hanem láthatóan foglalkozik is velük, az mindenki számára előnyt jelent. Hiszem, hogy ha egy jó kedélyű csapat van bent, a munka is jobban megy.

A győri csapatból már korábban is több emberrel tartottam a kapcsolatot, de szeretném ezt még szorosabbra fűzni és mindenkivel személyesen is találkozni. Tervezem, hogy kéthetente egyszer ott töltök egy nappalos vagy éjszakás műszakot, hogy az ottani kollégák is azt érezzék, hogy jelen vagyok, fordulhatnak hozzám bármiről is legyen szó. Ez a korábbi vezetésben nem valósult meg, pedig sok esetben hasznos lehet. A közös gondolkodás, az, hogy belelátunk egymás munkájába a győri és a budapesti telephelyen is hozhat pozitív változásokat, hiszen egyáltalán nem biztos, hogy ami az egyik helyen beválik, az a másikon is működik.  

B.J.: Tervezed-e valamilyen módon fejleszteni a Matusz-Vad országos raktározási hálózatát? 

Sz.T.: Egyelőre a partnerekkel valós kapcsolatfelvétel zajlik, hiszen meg kell ismerkednem azokkal az üzlettársakkal, akikkel eddig nem én tartottam a kapcsolatot. A jövőben pedig arra szeretnék törekedni, hogy olyan üzletet kössünk, vagy olyan új partner hozzak, aki még jobb áron, még jobb szolgáltatást tudnak nyújtani. Ez kapcsolódhat a géppark javításához, vagy az eszköz-, anyagbeszerzéshez egyaránt. 

B.J.: Miként kívánod felhasználni a technológiai innovációkat a raktározási folyamatok optimalizálására? 

Sz.T.: Ahogy már említettem az automatizálás bevezetése mindenképp egy közölük. Szeretném, ha továbbra is mérhető lenne a kollégák teljesítménye, amiből kiderülhet hol volna szükség más metodikára, több/kevesebb emberre. Ugyanakkor az IT osztályunkkal karöltve szeretnénk bevonni egyes folyamatokba a mesterséges intelligenciát, ami szintén több területen hozhatna optimalizációval kapcsolatos fejlődést. Ez természetesen még nagyon sok munkát és rengeteg tesztelést jelent.  

B.J.: Milyen lépéseket tervezel annak érdekében, hogy a Matusz-Vad tovább erősítse piaci pozícióját a HoReCa szektorban? 

A kimérés pontosságának javítása mindenképpen egy közölük. Tehát minél precízebben és gyorsabban ellátni a szükséges feladatokat annak érdekében, hogy a partner akkor, és azt kapja, amit kért. Részünkről akkor tud megvalósulni egy hozzáadott érték, ha bármiféle késés, csúszás nélkül tud lemenni egy műszak. 

Tags: , ,
Hivatalos szakmáját tekintve PR-marketing területen szerzett diplomát a BGE Külkereskedelmi karán, ám az élet minduntalan az írás felé terelte, így 7 éve ezen a területen kamatoztatja tudását. Egészen kis korától a gasztronómia szerelmese, imád főzni és rendületlenül járja a hazai éttermeket új ízek, új trendek után kutatva. Korábban két éven át a Street Kitchen csapatát erősítette szerkesztő-újságíróként, majd ő lett a Nagy Vega Könyv egyik felelős szerkesztője. A Matusz-Vadhoz már főszerkesztőként csatlakozott 2022 májusában. A Chef Inspirációval kapcsolatos feladatokon túl, a cég marketing osztályán a kreatív írói munkáiért is ő felel. Hat éve vegetáriánus, emellett fanatikus sajt- és borrajongó.

Kapcsolódó cikkek

Partnereink

Kövess minket!

INSTAGRAM

YOUTUBE