A digitális étlap vendéglátóhelyi bevezetése több lépésből álló folyamat, ezért érdemes azt alaposan átgondolni, külső segítséget kérni, hogy gyors és gördülékeny legyen. Általánosságban a következő lépéseket érdemes követnünk, de ettől el is térhetünk, amennyiben vendéglátóhelyre kell szabni a megoldásunkat.
Tervezés
Az első lépés a tervezés. Határozza meg az igényeit és a célokat, amelyeket el szeretne érni ezzel a szolgáltatással. Fontos hogy a cél egyértelműen meghatározott legyen. Több különböző cél közül is választhatunk, annak megfelelően, hogy mit tartunk időszerűnek.
Kutatás
Mérje fel a különböző digitális étlap megoldásokat és szolgáltatókat. Kérjen ajánlatokat, és gyűjtsön információkat a rendelkezésre álló lehetőségekről, az árakról és a funkciókról. A vendéglátóhely szempontjából legfontosabb dolgokat vizsgálja elsőként.
Kiértékelés
Ha a vendéglátóhelynek már van saját weboldala, akkor célszerű a digitális étlap integrálása. Ehhez olyan megoldást érdemes választani, amivel ez könnyen kivitelezhető. Webes jelenlét mindenképpen indokolt egy vendéglátóhely számára, mivel az információk szinte 100%-át a leendő vendég felhasználók a neten keresik. Az Etlap.Online PRÉMIUM Digitális Étlap webalapú mobilra optimalizált felület, ami egyben étlap és információs felülete a vendéglátóhelynek.
FElvitel
Egyes szolgáltatók leveszik ennek a terhét a vendéglátóhely menedzsmentje válláról. Érdemes olyan megoldás választani ahol kérés esetén technikai segítséget is kaphatunk. Fontos, hogy egyértelmű és áttekinthető legyen az készült oldal, informális, mobilra optimalizált, gyorsan betöltődő. Előny, ha megjelenésében megegyezik a vendéglátóhely arculatával. A használat minél egyszerűbb legyen a felhasználói élmény növelése érdekében. Jó, ha tartalmaz olyan megkülönböztető funkciókat, mint például az allergénszűrés. Az allergének jelölése a vendéglátóhelyek jogszabályi kötelezettsége.
FElkészítés
Képezze ki az étterem személyzetét a digitális étlap használatára és kezelésére. Mindenki legyen tisztában a rendszer működésével és szükség esetén tudjon segíteni a vendégeknek. Fontos, hogy a felszolgálók megértsék a rendszer bevezetésének miértjét és azonosulni tudjanak vele.
Tesztelni, tesztelni, tesztelni
Elérkeztünk a hatodik lépéshez. Beélesítés előtt nézzünk mindent át alaposan. Érdemes olyan szolgáltatót választani, aki a tesztelés terhétől megóv minket. Az idő ugyanis pénz, a sok értékes időt inkább törzsvendégek szerzésére fordítsuk mintsem hibajavításra.
Tervezés
Gyakorlati szempontból talán a leglényegesebb lépés a bevezetés és marketing. Kommunikáljuk a vendégek felé, hogy mostantól elérhető a digitális étlap szolgáltatás a vendéglátóhelyen. Ez megkülönböztet és ügyfélelégedettséget is növel, a technológiából adódó marketing lehetőségeit kihasználva pedig eladást ösztönöz. Használjuk minél több marketingcsatornát, mint például a social médiát, a weboldalt vagy e-mail hírlevelet, hogy népszerűsítsük a digitális étlapot és ösztönözzük a vendégeit annak használatára. Ne feledje a QR kódos digitális étlappal egy vendégszerző gépezetet hozott létre, fontos hát hogy jól üzemeltesse.
Tervezés
Utánkövetés és elemzés. A statisztika része a mindennapjainknak. Segítségével javíthatunk teljesítményünkön, előre tudunk tervezni folyamatokat. Használjuk ki a rendszerben rejlő lehetőségeket. Az Etlap.Online PRÉMIUM Digitális Étlap részletes statisztikát biztosít a vendéglátás könnyebb tervezhetőségéhez. Kövesse nyomon a digitális étlap használatát és hatékonyságát. Figyelje meg, hogy hogyan reagálnak rá a vendégek, és milyen változásokra van szükség.
Tervezés
# Folyamatos fejlesztés. A digitális étlap szolgáltatás sosincs kész, mindig lehet hova fejlődni. Folyamatosan gyűjtse a vendégek visszajelzéseit, figyelje az iparági trendeket, és fejlessze tovább a szolgáltatásait az ügyféligényeknek megfelelően.
Ezek a lépések segítenek abban, hogy sikeresen bevezesse a digitális étlapot az éttermében. Lehet elsőre nehéznek tűnik, de a céljaihoz igazodó optimális rendszerválasztással és megfelelő technikai háttérrel gyorsan és hatékonyan tud a digitalizáció útjára lépni. A vendég visszajelzésekre való fókuszálás kulcsfontosságú a jövőbeli sikeres vendéglátáshoz. A ma meghozott döntésink hoznak majd sikert a jövőben.
Ha felkeltette érdeklődését a QR kódos technológia, lehetősége van díjmentesen kipróbálni az Etlap.Online PRÉMIUM Digitális Étlapot, ami ideális választás éttermek, bisztrók, hotelek, cukrászdák, fagyizók, büfék, kávézók részére hagyományos étlap kiváltására.