2023 az első, hivatalosan pandémián túli év. Bár néhány dolog úgy tűnik, visszatért a normális kerékvágásba, mások továbbra is nehézségekbe ütköznek a piacon. A Surgital kiterjedt nemzetközi jelenléte révén képesek vagyunk megosztani az információkat és megoldásokat, hogy támogassuk üzletét ebben az átmeneti időszakban.
Fast food helyett good food
Az infláció növekedésével a HoReCa piac fogyasztási eltérést tapasztalt. Egyik oldal egyre olcsóbb opciók felé tolódik, míg a másik egyre magasabb szintű terméket és élményt keres. A kiegyensúlyozottabb, egészségesebb alternatíva keresése, továbbra is központi cél a catering szektorban. Azok akik a gyors, alacsonyabb költségű étkezést részesítik előnyben sem akarnak lemondani a jó minőségű termékről. Tehát gyorsétel helyett a „jóételen” van a hangsúly. Ez az új trend, amely folyamatosan fejlődni fog, különösen az üzleti negyedekben, a gyors ebédszünetekhez és az utolsó pillanatban meghozott vacsorákhoz.
A felmondások kora
Az elmúlt években a vendéglátás és a catering világa ennek a jelenségnek az áldozata volt, amely az Egyesült Államokból indult és röviddel ezután Európába érkezett. Rendkívül nehéz munkaerőt találni, miközben rekord munkaerő-lemorzsolódást tapasztalhatunk. Ennek megelőzésére egyes vállalkozások nagyobb figyelmet kezdtek szentelni az emberi erőforrások kezelésének és az élhetőbb munkaórák kialakításának. Közben a konyhában igyekeznek egyre inkább szabványosítani a folyamatokat, hogy még a kevésbé tapasztalt személyzet is képes legyen kiváló minőségű ételt az asztalra tenni.
Vissza az alapokhoz
A harmadik nagy trend, amit a szektorban megfigyeltünk 2023 első hónapjaiban, az a visszatérés a gyökereinkhez, és egy ősibb főzési módhoz, amely óvatosan kezeli a nyersanyagokat, amelyek szezonálisak, egyszerűek és helyi termelésűek. Olyan konyha, ahol semmi sem vész kárba, a fenntarthatóság és a zero waste mozgalom elveit követve. Lassítani, még a konyhában is, hogy az ételünkön keresztül újra kapcsolatba lépjünk a természet ritmusával. A lángok, grillrácsok és füst használata visszatért, hogy ételeket készítsenek, amelyek egyszerre ősi és modern ételek.
Bella Italia varázsa
Az olasz konyha a UNESCO szellemi kulturális örökségévé történő kinevezésével, a globális friss tészta piac várható növekedésével, amelynek 2030 végére el kellene érnie az 2162 millió dollárt, és egy CAGR-ral 4,1% az előrejelzett időszakban 2023-2030, Bella Italia varázsa megállíthatatlannak tűnik. Annak ellenére, hogy az élelmiszer-intolerancia és allergiák száma nő, a friss tészta iránti kereslet az utóbbi években példátlanul nőtt. A mélyfagyasztott friss tészta nem tartalmaz tartósítószert vagy adalékanyagot, és alacsonyabb glikémiás indexű, mint a szárított alternatívák, ezért általánosságban egészségesebbnek tekintik. Különös figyelmet kell fordítani az összetevőkre is, amelyeknek magas minőségűeknek és szezonálisnak kell lenniük a környezeti hatás minimalizálása érdekében.
A Surgital-ról
A Surgital Olaszország vezető gyártója a mélyfagyasztott friss tésztának, mélyfagyasztott készételeknek és kockákban kapható mártásoknak a HoReCa szektor és a bárszektor számára. A termelési hely Lavezzolában található, Ravenna tartományában, Emilia Romagna szívében – Olaszország Élelmiszer-völgyében, az olasz gasztronómiai hagyományok bölcsőjében.
A Surgital népszerűsíti az olasz kultúrát és a hagyományos olasz ételeket termékein keresztül, elhozva a friss tésztát minden formájában a világ konyháiba.