A Meta (leánykori nevén Facebook) tucatnyi szabadalmat, a McDonald’s védjegykérelmeket nyújtott be az USA-ban, ami arra utal, hogy a jövő és a metaverzum 3D-s világa, már nem csak kopogtat az ajtónkon.
Ezernyi szolgáltatás érhető el már most is a metaverzumban, és bizonyos, hogy ez robbanásszerűen fog bővülni az elkövetkező hónapokban és években. Sokan pedig félnek, hogy kimaradhatnak a jövő üzletéből, ezért akár komoly összegeket is szánnak arra, hogy szolgáltatásukat a valós világ mellett a metaverzumban is, a már jól bejáratott brand-del kínálhassák.
A McDonald’s is komolyan fontolgathatja a virtuális étterem nyitását. A világ mintegy 100 országában csaknem 40 ezer éttermet üzemeltető cég több levédési kérvényeket nyújtott be az amerikai szabadalmi hivatalnak a McDonald’s és a McCafe márkákra – számolt be a Daily Mail. De a védjegyek között vannak, amelyek virtuális élelmiszerekre és italtermékekre vonatkoznak, és olyanok is, amelyik virtuális étterem online működtetését célozzák meg.
Sőt, az sem elképzelhetetlen, hogy ez utóbbi kombinálva is működhet. Vagyis a jól megtervezett, látványos, és az avatarral bejárható 3D-s világ élményei között levő virtuális éttermekben megrendelt ételeket futárok ezrei szállíthatják a valóságban házhoz.
Az még ugyan kérdéses, hogy mi lesz ilyen esetben a fizetőeszköz. És arra sincs még válasz, hogy akar-e majd kizökkeni és ajtót nyitni a játékba belefeledkezett, avatarjával magát szuperhősnek érző felhasználó.
Persze ezek a kérdések eltörpülhetnek a nagy téthez képest: hogy pontosan melyik most épülő metaverzum lesz a nyerő, hová érdemes már most dollármilliókat befektetni a jelenlétbe és a fejlesztésbe.