fbpx

A pop-art egyik ikonikus alakja, Andy Warhol, aki előszeretettel járkált a szupermarketek áruval dugig rakott polcai között, hogy legendás alkotásaihoz olyan logókat „lopjon”, mint a Coca-Cola, furcsa módon odáig volt a sütiscsuprokért. Vasárnaponként New York bolhapiacain bóklászott és összevadászta a lehető leggiccsesebb darabokat.

„A sütiscsupor tulajdonképpen a pop-art egyik formája”, nyilatkozta Wally Amos, Warhol barátja és a Famous Amos süticég alapítója. Arra is emlékezett, hogy Warhol legjobban a vicces darabokhoz vonzódott. Andy Warhol élete során 175 kerámiacsuprot gyűjtött össze, volt közöttük óra alakú és Tojás Tóbiásos is. „Szegény bevándorlók gyermekeként nőtt fel a világválság idején, ezeket a tárgyakat valószínűleg egy olyan, idealizált, középosztálybeli család szimbólumainak látta, amely életszínvonal bőven meghaladta a saját családja lehetőségeit”, magyarázta Lydia Lee, a London Whitechapel Gallery kurátora, aki 2015-ben nyitott egy kiállítást művészek szokatlan tárgyaiból.

A párizsi Sotheby ezen a héten elárverezi ezt a két csuport, amelyek oly sokáig ácsorogtak a külön művész hűtőszekrényén. Ezek a tárgyak legutóbb 1988-ban cseréltek gazdát, amikor a New York-i Sotheby áruba bocsátotta Warhol minden holmiját, a sószórótól egészen a karórájáig. A művész csuporgyűjteménye rekordösszegért, 247 830 dollárért (közel 74 millió forintért) kelt el.

(forrás: atlasobscura.com)

Címkék:
Partner a sikeres vendéglátásban! 1994 óta szolgáljuk ki a magyar gasztronómiai piacot prémium minőségű alapanyagokkal, kifejezetten vendéglátóegységek, hotelek és profi séfek igényeire szabva. Az elmúlt évtizedekben több mint 10.000 elégedett ügyfelünket támogattuk megbízható partnerként.

Kapcsolódó cikk

Partnereink

Kövess minket!

INSTAGRAM

YOUTUBE