Az EMCup 2023 nemzetközi hotelmenedzsment-versenyen, mely február 12-13-án került megrendezésre Hollandiában, Maastrichtban, magyar sikerrel zárult.
Mi az a EMCup
Európa szállodamenedzsment iskoláinak éves versenye, mely az elmúlt 15 év során rangos eseménnyé fejlődött. A résztvevő diákok nemcsak az iskolájukat, országukat képviselik, hanem a szakmájukat is. A fő hangsúly azon van, hogy elképzeléseikkel, innovatív ötleteikkel változtassanak a vendéglátás és a szállodaipar rendszerein. A verseny fontos fókusza a kapcsolatteremtés a hallgatók, illetve a vendéglátó szakemberek számára. Minden évben számos vállalat csatlakozik az EMCup üzleti zsűrijéhez, hogy a résztvevő hallgatók motivációját és innovációját mielőbb átültessék a gyakorlatba is.
EMCUp 15. versenyén hazai siker született
Hazánk első számú, 18 000 hallgatót képző üzleti egyetemének, a Budapesti Gazdasági Egyetem Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Karának (BGE KVIK) csapata az előkelő 5. helyen végzett az EMCup 2023 nemzetközi hotelmenedzsment-versenyen. 14 országból 28 neves egyetem részvételével február 12-13-án megrendezett többfordulós versenyen a BGE „Pioneers” csapata az 5. hely mellett elnyerte a „Best pitch-paper” díjat a legjobban kidolgozott és előadott ötletért. Az idei téma a „Break the Mould” volt, melynek keretében a csapatok maguk választhatták ki, milyen területre dolgoznak ki innovatív ötleteket.
A megmérettetésen a hazai KVIK-es hallgatók– Ország Lili, Varga Zsófia, Tóbel Szonja és Balázs Hanna – álló „Pioneers” nevű csapat egyedüli magyar meghívottként vett részt. Mentoraik, Karakasné Dr. Morvay Klára, a BGE KVIK Vendéglátás Intézetének főiskolai docense és Kovács Róbert, a Novotel Budapest Danube Hotel Cluster General Managere segítették őket a felkészülésben.
Dr. Morvay Klára, a BGE KVIK Vendéglátás Intézetének főiskolai docense: „Büszkék vagyunk lelkes hallgatóink tehetségére, hiszen minden évben egyre jobb helyezést érünk el. A legjobban kidolgozott és előadott ötletért elnyert „Best pitch-paper” különdíj és az előkelő helyezés is bizonyítja, hogy érdemes az oktatás során kiemelt hangsúlyt helyeznünk a kommunikációra, a prezentációs- és vitakészség fejlesztésére.”
A versenyről
A versenyt több hónapos felkészülés előzte meg, amely során különböző feladatokat is teljesítenie kellett a csapatnak: bemutatkozó videó, közösségi média kampány, kreatív CV elkészítése, Mapstell személyiségteszt, egy ötlet kidolgozása és tudományos cikk formában történő megírása, 3 perces elevator pitch megtervezése.
Az idei téma a „Break the Mould” volt. A feladat lényege, hogy meg kell törni a formát, a szokásokat, és a rendszereket. Ennek keretében a csapatok maguk választhatták ki, milyen területre találnak ki a hagyományoktól eltérő ötleteket. A BGE csapata a ServeUout (Serve You Out) nevű brand kidolgozásakor arra fókuszált, hogy az eddig csak költséget jelentő szállodai tevékenységekkel (mint a housekeeping, karbantartás, IT, konyha) hogyan lehet bevételt generálni. Azokat a területeket emelték ki, ami leginkább a kiadási oldalon jelenik meg a szállodák életében. Ötleteikkel ezeken a területeken is el lehet mozdulni a rentabilitás irányába. Felmerültek olyan megoldások is, amikkel ezeket a területeket lehet ajánlani akár a helyi lakosok számára is.
A BGE KVIK csapata által elért eredmény a hazai oktatást is dícséri. Biztosak lehetünk abban hogy a fatal szakemberek, által a jövő vendéglátása, és turisztikája jó kezekbe kerülhet.