fbpx

Az Instagram és a TikTok népének kedvencei nem fedik le az éttermi valóságot, de elmesélik, mire pörögnek a felhasználók világszerte. De melyik a legkeresettebb konyha most a közösségi médiában?

Nincs már olyan területe az életünknek, amely ne jelent volna meg a közösségi médiában. A gasztronómia ezek közül is az egyik legszexibb terep, hiszen látványos, színes, változatos, enni pedig szinte mindenki szeret.

A Chef’s Pencil egy nemzetközi gasztronómiai magazin, amelyet 2009-ben indított el egy Ausztráliában élő holland séf, Paul Hegeman. Ma a világ legelismertebb szakmai magazinjai tartozik, és immár az Amazonnal együttműködésben üzemel a weboldal.

A magazin csapata Ioana Neamt vezetésével ezúttal azt kutatta, hogy mely konyhákat imádják a közösségi média, azon belül is az Instagram és a TikTok felhasználói. A Chef’s Pencil szerkesztői egy évre visszamenőleg elemezte az Instagram adatait, 2022 februárjától 2023 márciusáig.

2023-ban a TikTok sem maradhat ki egy közösségimédia-kutatásból. Szédületes szám, de a több, mint 1 milliárd regisztrált felhasználójával mára a kisvideók feltöltésére alkalmas applikáció az egyik legnépszerűbb platformnak számít.  A TikTokot más módszerrel vizsgálták, itt a 2023 márciusában publikált, addigi összes megtekintésről szóló statisztikát vették alapnak.

A két versengő platform

Az Instagram mindenek felett a vizualitásról szól. Míg Facebookon több szöveggel, esetenként akár teljes gondolatmenetek leírásával is megosztanak tartalmakat, addig az Instagram a gyönyörű képekről és immár videókról is szól.

The Most Popular International Cuisines on Instagram and TikTok in 2023
Csúcson az olasz és a koreai konyha / Fotó: Chef’s Pensil: The Most Popular International Cuisines on Instagram and TikTok in 2023

A TikTok egy kínai videómegosztó app, amit korábban musical.ly-ként szerettek meg elsősorban a kamaszok, és 2017 óta elérhető a nyugati világban (Kínában ma is 抖 音, vagyis Dǒuyīn néven használják).

Mindkét platformon nagyon mennek az amatőr és profi szakácsok videói, éttermi videós beszámolók és az otthon megvalósított food hackek. Mára az Instagramon meghaladta 498 millió találatot a #food hashtag, a Reels minivideókkal pedig egyértelműen a TikTokkal versenyeznek.

Top 20 konyha a világ körül

Instagramon így alakul a legtöbbet szereplő három nemzeti konyha, népszerűségi sorrendben: olasz, indiai és japán. Az olasz ételek csak az elmúlt évben 20,8 millió hashtaget kaptak, 16%-kal többet, mint az előző évben.

Az alkalmazás ázsiai eredete minden bizonnyal meghatározza a TikTok legnagyobb trendjeit is. Az itteni közönség abszolút kedvence a koreai konyha, immár összesen 15 milliárd (!) megtekintéssel. A koreai konyha az olasz és indiai ételek népszerűségével nem ér fel Instagramon, ahol „csak” a 4. helyet foglalja el, éves bontásban pedig az 5-et.

The Most Popular International Cuisines on Instagram and TikTok in 2023
Kedvenc nemzeti konyhák a TikTokon / Fotó: Chef’s Pensil: The Most Popular International Cuisines on Instagram and TikTok in 2023

Az indiai konyha diadalmenetéhez érdemes hozzászámítani, hogy a szubkontinens jelenlegi becsült lakossága 1,4 milliárd fő. Mindemellett a világon mindenhol közkedveltek az indiai étkezdék és elegáns éttermek egyaránt.

A koreai konyháról kijelenthetjük, hogy Magyarországon egyelőre alig tudunk valamit róla. Az utóbbi időszakban a haladóbb gasztrokörökben igen népszerű lett egy koreai alapétel, a fermentált káposztás-csilis kedvenc, a kimchi, de az áttörés egyelőre várat magára.

A japán konyha szintén a csúcson. Az biztosan elmondható, hogy a japán ételek nem a mindennapok részei – mint az olasz pizza vagy amerikai hamburger –. Az viszont régi igazság, hogy a japán konyha egzotikus mivolta örökre izgalmassá teszi, és ha nem is eszünk ramen levest és sushit nap mint nap, szívesen kattintunk a japán tartalmakra.

The Most Popular International Cuisines on Instagram and TikTok in 2023
Instagram kedvencek egy év alatt / Fotó: Chef’s Pensil: The Most Popular International Cuisines on Instagram and TikTok in 2023

Az olasz konyha a dobogó legfelső fokán pedig nem is kérdés. Az egész világ pastát és pizzát eszik, az olasz gelato nélkül nincs nyár, akárcsak olasz espresso nélkül kávézás. A #pizza a harmadik legnépszerűbb étel az Instagramon, összesen 66 millió találattal. Az olasz tésztákat sem szabad elvetni: a pasta hashtag csak az elmúlt 12 hónapban közel 5 milliószor szerepelt az Instagramon, így az 5. legnépszerűbb étel a platformon.

Köszönjük a Chef’s Pencilnek a részletes eredményeket.

Címkék: ,,,,
Partner a sikeres vendéglátásban! 1994 óta szolgáljuk ki a magyar gasztronómiai piacot prémium minőségű alapanyagokkal, kifejezetten vendéglátóegységek, hotelek és profi séfek igényeire szabva. Az elmúlt évtizedekben több mint 10.000 elégedett ügyfelünket támogattuk megbízható partnerként.

Kapcsolódó cikk

Partnereink

Kövess minket!

INSTAGRAM

YOUTUBE