A huszonéves fiú fiatal kora ellenére vérbeli vendéglátós, üzletember és vakmerő is egyszerre. Mutatjuk a Mr Beast Burger tulajdonosának történetét és a trükköt, hogy lett sikeres a vállalkozás.
Amerikában, New Jersey-ben Jimmy Donaldson elindította saját hamburgert, aminek a neve ma már bejárta a fél világot. A Mr Beast Burger, nem csak finom, de a menühöz egészen extrém meglepetés is jár. A fiatal srácokból álló csapat egy merész, figyelemfelkeltő nyitási akciót talált ki, ami egyrészről a legegyszerűbb és legnépszerűbb módszerek közé is tartozik. A nyitás előtt ugyanis meghirdette, hogy bárki, aki eljön, ingyen kapja a hamburgerét, ráadásként még dollárkötegeket is dobnak a zacskóba mellé, melyről videót is készítettek. Az étterem fizikailag alig, inkább csak a virtuális világban működött, hiszen a rendelést és a fizetést (első alkalommal ugyan nem) előre kell rendezni, a helyszínen már csak egy kiadó ablak van, ahol megkapják a rendelésüket, no meg hozzá az extra jutalmat. A mottó az volt: „Gyere hozzánk, fizetünk azért, hogy nálunk egyél!”
A vendégek sikoltoztak, őrjöngtek és a forgalom is leállt a hosszú, várakozó kocsisor miatt
Mr Beast Burger egyébként influencer is és pillanatok alatt egymilliós követőtábora lett, amivel együtt csak úgy hemzsegtek az együttműködő partnerek is. A járvány időszaka alatt azt a lehetőséget használta ki, hogy sok étterem már csak üresen állt, így azokat bérelte ki. A rendeléseket virtuálisan adták le, majd fizettek, és az üres éttermekben a csapat elkészítette az ételeket, amit átvehettek a kocsival érkező vendégek a kiadóablakon keresztül. A burgerek egyébként látványos, mutatós és jól megpakolt szendvicsek, amikből nem hiányzik semmi, amit szem-száj kívánhat.
Nem egy eszetlen fiúról van szó, a Mr Beast Burger egy tökéletes üzleti modellt követ
Jimmy Donaldson harsány, jó kedélyű és szemtelenül fiatal fickó, de tökéletesen érti az üzletet. Influencerként extrém videókkal hívja fel magára a figyelmet és növeli követő táborának számát napról napra. Az emberek megismerik, szeretik és meg akarják kóstolni a hamburgerét, amit Jimmy nem csupán öncélra, de jótékonykodásra is használ. Az ételek elkészítéséhez ugyanis kihasználja és fizeti az üresen maradt éttermeket, a járvány időszakban munka nélkül maradt dolgozókat pedig foglalkoztatja. Csupán hat év telt el és máris 600 helyet nyitott meg,míg a népszerű Mc Donald’s ugyaennyi idő alatt csupán háromszázat. Mindemellett évente 10.000 családot etet meg karácsonykor és a bevételéből további dollármilliókat adományoz rászoruló szervezetek részére. A fiú nem áll meg, robog tovább, az üzleti modell pedig azóta is tökéletes, mert amennyit keres, ugyanannyit vissza is tud adni, csak ép a rászorulóknak.
Megtalálni a saját célközönségünket
Az önazonosság az üzleti élet egyik legfontosabb része. Sokan azt vallják, csak úgy lehet sokáig sikeres vállalkozást fenntartani, ha hitelesek vagyunk abban, amit csinálunk. Jimmy és a Mr Beast Burger a saját korosztályát célozta meg, akik már az okostelefonok előtt ülnek, virtuális térben léteznek és az influencerek, sztárok, celebek az egyik legfőbb irányadóik. Ezért ebben a szférába tört magának utat, vívta ki a figyelmet és máig a legegyszerűbb eszközökkel – mint a pénzadomány, ingyen ételosztás – jutott el hozzájuk a legszélesebb körben. Azt mondja, a legfőbb célja az, hogy minél több embert tudjon megetetni akkor is, ha azoknak nincs rá pénzük. Azért viszont, hogy szóhoz jusson, figyeljenek rá, olyan eszközöket is be kellett vetnie, amivel nem biztos, hogy élt volna, de így, már meghallják az üzenetét is, ráadásul ő is megél belőle.
Kezdőkép: www.williamsonsource.com
Forrás: A Beastly business – success story of MrBeast | KTCHNrebel