A vendéglátóiparban a QR kódos és NFC chipes digitális étlapok egyre elterjedtebbé válnak, nem csak a digitalizáció, hanem a bennük lévő és jól kihasználható marketing lehetőségek miatt is. Ezek az eszközök nem csupán a járványügyi szorult helyzetben nyújtottak megoldást, hanem hosszú távon is hozzájárulhatnak a vendéglátóhelyek sikeréhez. Nézzük meg, milyen marketing eszközökkel lehet maximalizálni a QR kódos és NFC chipes digitális étlapok előnyeit.
Közvetlen visszajelzés és értékelés kérése
A QR kódos digitális étlapok egyik nagy előnye, hogy azonnali visszajelzést kérhetünk a vendégeinktől. Az étlap végén elhelyezett értékelési szekcióban a vendégek közvetlenül értékelhetik az ételeket és a szolgáltatást. Az összegyűjtött adatokat felhasználhatjuk a szolgáltatások javítására és a vendégelégedettség növelésére.
Személyre szabott és időszakos ajánlatok
A digitális étlapba ágyazott követőkódok lehetőséget adnak arra, hogy étlapmegtekintési szokásokkal kapcsolatos adatokat gyűjtsünk a vendégek szokásairól és preferenciáiról. Ezeket az adatokat felhasználhatjuk személyre szabott ajánlatok kialakítására, egyes esetekben pedig akár küldésére is. Például, ha egy vendég megtekintett egy adott ételt, de nem azt rendelte, következő látogatása alkalmával a már megtekintett ételt közvetlenül neki pozícionálhatjuk. Ezzel olyan érzést keltünk benne, mintha kitaláltuk volna a gondolatát. Jól hangzik, igaz? Ilyen és ehhez hasonló eszközökkel növelhetjük a visszatérő vendégek számát.
Hírlevelek és email marketing
A digitális étlapok nagyszerű lehetőséget biztosítanak az emailcímek gyűjtésére, például egy regisztrációs vagy hűségprogramon keresztül. Az összegyűjtött címekre rendszeresen küldhetünk hírleveleket, amelyekben tájékoztathatjuk a vendégeket az új ételekről, szezonális választékról, eseményekről vagy különleges ajánlatokról. Ez sokat segíthet az étterem márkaépítésében és a vendégek elköteleződésében.
Közösségi média integráció
A digitális étlapokba integrálhatók a social media platformok, így a vendégek könnyen megoszthatják éttermi élményeiket barátaikkal és követőikkel. Az étlapba beépített közösségi média gombokkal a vendégek egy kattintással megoszthatják kedvenc ételeiket vagy ajánlhatják az éttermet. Ez növelheti a vendéglátóhely online jelenlétét és az organikus elérést.
Képek és videók beágyazása
Szokták mondani, hogy egy kép többet mond ezer szónál. Az Etlap.Onlone digitális étlap lehetővé teszi, hogy vizuális tartalmakat, például képeket és videókat ágyazzunk be az ételekről. Ezek a tartalmak nem csak vonzóbbá teszik az étlapot, hanem segíthetnek a vendégeknek a választásban is. Az étvágygerjesztő képek és videók növelhetik az értékesítést és ezáltal a vendégek elégedettségét.
Keresztértékesítés és felülértékesítés
A digitális étlapok kiváló eszközök a keresztértékesítésre és a felülértékesítésre. Az étlapban ajánlhatunk kiegészítő ételeket vagy italokat, például egy főételhez desszertet vagy egy pohár bort. A bor esetén például edukálhatunk is, jobban megismertetve egy italt vagy ételt a vendégeinkkel. Az automatizált ajánlórendszerek segíthetnek növelni az átlagos kosárértéket, ezáltal a bevételt.
Lojalitásprogramok digitális étlap segítségével
Egyes szegmensben üzemelő vendéglátóhelyeknek hasznos lehet a lojalitásprogramok használata. Kifejezetten előnyös rendszeresen fogyasztott termékek esetén, amikor az a cél, hogy hosszú ideig megtartsuk a vendéget és ösztönözzük a fogyasztást. A QR kód segítségével a vendégek könnyen hozzáférhetnek lojalitásprogramjukhoz, nyomon követhetik pontjaikat, és kihasználhatják a különleges ajánlatokat. A lojalitásprogramok ezáltal növelhetik a vendégek hűségét és gyakori visszatérését.
Az Etlap.Online QR kódos digitális étlapok számos marketing lehetőséget kínálnak a vendéglátóhelyek számára. Azonnali visszajelzések, személyre szabott ajánlatok, hírlevelek, közösségi média integráció, vizuális tartalmak, keresztértékesítés és lojalitásprogramok mind hozzájárulhatnak az étterem sikeréhez és bevételének növeléséhez rövid és hosszú távon egyaránt Az éttermeknek érdemes kihasználni ezeket az eszközöket, hogy növeljék a vendégeik számát, elégedettségüket, azok lojalitását és végső soron a gazdasági eredményességüket.