A reggeli zabpehely illatú gyertya, a bolognai ízű arcmaszk után megérkezett a fagyiparfüm. Annyit elárulok, nem magunkra kell fújni.
Megőrültek vagy tényleg jó ötlet?
A fagyiparfümöt , mint fagylaltgombócra fújható parfümöt semmiképpen sem nevezném hiánypótlónak, érdekességnek annál inkább. Tisztában is vannak mindezzel, de valahogy mégis csak a kíváncsiság hajtja a standhoz az érdeklődőket, a marketingesek pedig csillogó szemmel figyelik az eredményeket. A cél valójában a figyelemfelkeltés ezeknél az extrém újdonságoknál. Ugyanis, nem az a feladat, hogy minél több fogyjon belőle, sőt, még limitálják is az előállítását. Inkább „az egyszer ki kell próbálnom” tényező, mert különleges és attól mi is annak érezzük magunkat, legalább is egy percre.
Mi is ez a fagyiparfüm?
A Salt & Straw, portlandi fagylaltozó, egyszer csak bejelentette, hogy piacra dobja az ő kulináris parfümjét, azaz a fagyiparfümöt. Az ehető parfüm 65 dollárba kerül, azaz 25 ezer forint körül mozog egy üvegcse ára. Már köztudott, hogy egyáltalán nem éri meg kiadni érte ezt az összeget, de késztetése van az embernek arra, hogy kipróbálja. Ali Francis, a Bonappetit magazin írója alávettette magát a gasztrokalandnak és nem volt egyedül, sőt! A parfümös út első lépéseként ki kell választunk a kedvenc fagylaltjainkat. Amerikában egyébként a legnépszerűbb a csokis, kekszes és a vaníliás. Megveszi az ember az alap fagylaltot és erre fújhatja a parfümöt, ami egy kicsit mindegyik ízhez hozzáad. A citromos fagyi inkább limoncello ízű lesz tőle, a csokis-sós karamell pedig Baileys-re emlékeztet. Az illatokat viszont egy-egy rétegre tudják csak fújni, amit gyorsan lenyalnak és már el is illan ez a plusz íz. Ali azt mondja, olyan, mintha meg sem történt volna. A marketing viszont zseniális, mert újabb gombóc fagyikat veszünk a Salt & Strawnál, ami továbbra is finom, de már a parfüm nélkül. Tehát, a reklám elérte célját, a fagylaltozó továbbra is népszerű, a termék fogy és időnként még új élményben is lehet részünk.
Itt nem csak a fagyi furcsa…
A fagyiparfüm csupán egy dolog az elképesztő élelmiszeripari termékek közül. Például a híres Taco Bell cégcsoport egy olyan tortillát dobott a piacra, ami egy óriási Cheez it-tel van megtöltve, azaz a híres, roppanós amerikai keksszel, sok zöldséggel, marhahússal, sajttal. Előállították a reggeli zabpehely illatát is gyertya formájában, amit csak meg kell gyújtanunk és küllemre is úgy fest, mint egy pohár zabpehely. Azt, hogy reggelizni ettől még kell-e már nem tudjuk, de az őrület működik, legalább is egyszer. Sarah Masoni, díjnyertes fagylalt – újító és bíró, azt mondja, nem is várják el a vásárlóktól, hogy a szokásos, napi élelmiszereik közé sorolják ezeket az újdonságokat, csak kóstolják meg. A cégeknek éppen elég az, ha mindenki csak egyszer kipróbálja és már el is adták a tervezett és legyártott mennyiséget belőle.
Ali Francis egyébként inkább betette a kulináris parfümöt a fürdőszobaszekrénybe a fagylaltozás végén. Azt mondta, inkább magára fújja és lesz egy-egy napra csoki vagy sóskaramell illatú, minthogy még egyszer elrontsa a fagyiját vele.
Kezdőkép: www.hunker.com
Forrás: https://www.bonappetit.com/